Odpowiedzi

2010-02-16T15:29:33+01:00
A= 1 bok prostokata
a+2=drugi bok

2a+2(a+2)=44cm
2a+2a+4=44
4a=44-4
4a=40
a=40:4
a=10cm

a+2=10+2=12cm
pole=10×12=120cm²
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:30:21+01:00
Obwód = 2a+2b
a = b-2

2*(b-2)+2b = 44
2b-4+2b = 44
4b = 44+4
4b = 48 /:4
b = 12
a = 12-2
a = 10

2*12+2*10 = 24+20 = 44

Boki mają długość 10 i 12 centymetrów

P = a*b
P = 10*12
P = 120cm²
8 4 8