Odpowiedzi

2010-02-16T15:40:57+01:00
Święty Walenty (zm. ok. 269). Wymieniony jest w "Martyrologium Rzymskim" dwa razy jako:

* kapłan rzymski, ścięty w czasie prześladowań za panowania cesarza Klaudiusza II Gockiego
* oraz biskup Terni koło Rzymu.

Uważa się, że jest to ta sama osoba.

Św. Walenty z wykształcenia lekarz, z powołania duchowny. Żył w IIIw. w Cesarstwie rzymskim za panowania Klaudiusza II Gockiego.
6 3 6
2010-02-16T15:42:07+01:00
Walentynki to coroczne święto zakochanych przypada 14 lutego.
Nazwa ta pochodzi od św.Walentego, obchodzi się ten dzień także w kościele katolickim.W dniu tym wysyła się listy do kochającej osoby(wyznanie miłosne , wiersz ) lub daje drobne upominki.
Św.Walenty jest patronem katolickim.Święto to weszło w latach 90 XX wieku , z kultury Francuskiej. Symbolem tego dnia jest serce.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T15:43:11+01:00
Św. Walenty z wykształcenia lekarz, z powołania duchowny. Żył w IIIw. za panowania Klaudiusza II Gockiego. Cesarz ten za namową swoich doradców zabronił młodym mężczyznom wchodzić w związki małżeńskie. Uważał on, że najlepszymi żołnierzami są legioniści nie mający rodzin. Zakaz ten złamał biskup Walenty i błogosławił śluby młodych legionistów. Został za to wtrącony do więzienia, gdzie zakochał się w niewidomej córce swojego strażnika. Legenda mówi, że jego narzeczona pod wpływem tej miłości odzyskała wzrok. Gdy o tym dowiedział się cesarz, kazał zabić Walentego. W przeddzień egzekucji Walenty napisał list do swojej ukochanej, który podpisał: "Od Twojego Walentego". Egzekucję wykonano 14 lutego 269r.
11 4 11