10.
a) W ciągu godziny w myjni można umyć pięć samochodów. Ile czasu potrzeba na umycie w tej samej myjni 125 samochodów?
b) Umycie samochodu kosztuje 16 zł., z czego 13 zł, pochłaniają koszty działalności myjni, a reszta - to zysk. Jaki zysk przyniesie umycie 125 samochodów?
c) Ile samochodów należałoby umyć, aby zysk wyniósł co najmniej 2000 zł? Ile czasu zajmuje umycie tylu samochodów?

Wiem że trudne....;/// Bo nie mogę tego skapować i odrobić! ;) Proszę o szybką odp. jak zwykle. I daj naj! ;))))).

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:38:32+01:00
1h - 5 samochodów
xh - 125 samochodów

x= 125:5
x= 25

Odp. Na umycie 125 samochodów potrzeba 25 godzin :)

zysk z pojedynczego samochodu - 16zł-3zł-3zł
zysk ze 125 samochodów - 125*3zł=375zł
Odp. Zysk wyniesie 375zł.

c) 2000zł/3zł ≈ 667

czas: 2000/5 = 400
Odp. Aby zysk wyniósł 2000zł należy umyć 667 samochodów, zajmie 400 godzin.

Mam nadzieje że pomogłam, liczę na naj... :)
12 3 12
2010-02-16T15:41:21+01:00
A ) 1 h = 60 min
60 min : 5 = 12 min - tyle myje sie 1 samochod
12 min * 125 = 1500 min = 25 h

Odp. Potrzeba 15 godzin na umycie 125 samochodow.

b) 16 zl - 13 zl = 3 zl
125 * 3 zl = 375 zl

Odp. Umycie 125 samochodow przyniesie zysk 375 zl.

c) 2000 zl : 3 = 666,666 = 667
667 * 12 min = 8004 = 133 h 24 min



To jest napewnoo dobrze , bo ja mialam takie samo zadanie.
I robilismy to w sql ;))
9 4 9
2010-02-16T16:06:25+01:00
1) 1h- 5 samochodów
125:5=25h

2) 16zł-13zł=3zł
125*3zł=375zł

3) 2000zł:5=400
3 2 3