Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T15:45:31+01:00
to lato upały były niesamowite.
Mieszkańcy wioski mówili , że tak gorąco to było ostatnio w trzydziestym dziewiątym.
Żniwa miały się ku końcowi , więc stodoły były wypełnione snopkami aż po dach.
W ich stodole podobnie , a może i więcej było tych snopów , panu leśniczemu pomagała cała wioska.
Chłopcy nudzili się niesamowicie , a szczególnie dlatego , że ich ojciec , leśniczy, zachorował na tyfus nie zabierał więc ich bryczką na grzyby lub nad jezioro, gdzie polował na kaczki, a oni pławili się w wodzie.
Zakradli się do stodoły i wywspinali na sam wierzch starannie ułożonych snopów. Mieli ze sobą nieodłącznego psa jamnika ,Kubusia.
Wyjęli kilka snopków. Powstało wspaniałe ukrycie. Nic, tylko zapalić ognisko. Tak też i zrobili.
Zajęło się natychmiast. Starszy ( sześciolatek ) wygramolił się dziury i podał rękę młodszemu( trzylatkowi ) i popędzili do domu .
Jamnik został w stodole , oni natychmiast chcą iść do łóżka.
Za moment buchnęły płomienie, ze stodoły wybiegały płonące króliki , których mnóstwo żyło tam na półdziko. Okropny widok.
Wezwana straż pożarna , z konnym beczkowozem na ręczną pompę, polewała wodą jedynie budynek leśniczówki , aby zapobiec poszerzeniu się pożaru.
Stodoły i stajnie spłonęły doszczętnie.
Przybyła z powiatu komisja długo badała okoliczności powstania pożaru , przesłuchiwała świadków i ostatecznie zdecydowała , że sprawcami było zbrojne podziemie tzw. bandy .
I chwała Bogu.
Ojciec nie zastał posądzony o sabotaż wobec powierzonego mienia państwowego jakim niezaprzeczalnie były spalone budynki.
Po paru miesiącach , dla świętego spokoju, , aby nie rzucać się w oczy , cała rodzina przeniosła się z gór aż nad morze.
W tym całym zamieszaniu podpalacze uniknęli zasłużonej kary. 28 lipca 1998


This summer the heat was incredible.
Villagers said that it was so hot in the last thirty-nine.
Harvest was nearing its end, so snopkami barns were filled to the roof.
In the same barn, and perhaps there was more of the sheaves, you leśniczemu helped the whole village.
The boys are incredibly bored, and especially because their father, a forester, he fell ill with typhoid so not to take their rides to pick mushrooms or lake, where he hunted ducks, and they pławili in the water.
Slipped in to the barn and at the very top wywspinali carefully stacked sheaves. They were inseparable from each other dachshund dog, Winnie.
They took out a few sheaves. Created a great hide. Nothing but light a fire. So also did.
It took immediately. Senior (age six) scrambled in a hole and gave his hand to the younger (trzylatkowi) and rushed home.
Dachshund was in the barn, they immediately want to go to bed.
The moment when the flames burst out, ran from the burning barn, rabbits, many of which were lived there półdziko. A horrible sight.
Summoned fire brigade, from horse-drawn fire engine to manually pump water poured forester's house only to prevent the broadening of the fire.
Barns and stables were destroyed completely.
Came from the county commission was investigating the circumstances of a long time a fire, witnesses questioned and finally decided that the perpetrators were armed so-called underground. gangs.
And the glory of God.
Father found not guilty of sabotage against the state property entrusted to what undeniably was burned buildings.
After a few months, for the sake of peace, not to throw up in my eyes, the whole family moved up the mountains to the sea.
In all this confusion arsonists escaped deserved punishment. July 28, 1998


[MAM NADZIEJE ZE POMOGLAM A JELSI COS CI NIE PASUJE NIE DAWJA BLEDNEJ ODPOWIEDZI ANI SPAMU BO MOGE CI TO DOPRACOWAC BARDZIEJ NA PRIVA A NO I NIE JESTEM NIEKTORYCH SLOWEK PEWN ABO TO JEST ZE SLOWNIKIEM KSIAZKOWYM I NIEKTORYCH NIE BYLO TO W ELEKTRYCZNYM ZOBACZYLAM MAM NADZIEJE ZE SIE NIE OBRAZISZ ;D ]
pomocy nikt mi nie odpowiada na moje pytania może tu ktoś mi pomoże potrzebuje histori jakiegos xwierzecia ktore cos osiagnelo po angielsku bardzo proszę o pomoc bo mam to na jutro a ja nie umiem angielskiego za dobrze
też minimum 60 słów
dam naj
2010-02-16T15:47:41+01:00
Parę dni temu w okolicach naszej miejscowosści wybuchł ogromny pożar ! Wszyscy ludzie , pomagali jak mogli żeby ugasić ogień i uratować ludzi którzy znajdowali się w budynku. Kilka godzin później wszyscy wyczerpani wrócili do domu , by odpocząć ,a niektórzy nawet zaczeli się modlic o zdrowie młodej kobiety w ciąży i jej 2 lutniej córeczki które zostały mocno oparzone i zawiezione do szpitala . Pożar był tak wielki i wstrząsnął wieloma osobami , że aż można było zobaczyć go w telewizji , co wielu ludzi skłaniało do refleksji . Ogień rozpalił się gdyż jeden z sąsiadów bezmyslnie zostawił zapałki na klatce schodowej które w jakis sposób musiały się zapalić.
Naszczęście kobieta i jej dzieci wyszli z tego cało i zdrowo
9 4 9
2010-02-16T15:50:06+01:00
The other day Damian was going on winter holidays to Zakopane. Parents were driving Damian?s on bus. This day road was very slippery. During coming back father and mother were skidding. Dad Damian?s was hitting on steering wheel. He was bleeding. He was passing away on the spot, and Ms Kasia, mum Damian?s was damaging spine. Orderly?s were taking Ms Kasia to hospital. Accident was causing partial paralysis body. Aunt Grażyna was taking care Damian?s and his mother, because
Ms Kasia was disabled. Effect accident was losing health mum Damian?s and losing father, also husband.
3 2 3