Romek,przygotowując się do klasówki,zaplanował,że rozwiążę 28 zadań.W czwartek rozwiązał ich kilka,w piątek dwa razy więcej niż w czwartek,a w sobotę dwa razy więcej niż w piątek-i plan został zrealizowany.Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T15:43:16+01:00
Szukane:
x - zadania rozwiązane w czwartek
2x - zadania rozwiązane w piątek
2(2x) - zadania rozwiązane w sobotę
28 - wszystkie zadania rozwiązane
Rozwiązanie:
x+2x+[2(2x)]=28
x+2x+4x=28
7x=28 |÷7
x=4 - zadania rozwiązane w czwartek
2x=2×4=8 - zadania rozwiązane w piątek
2(2x)=2(2×4)=2×8=16 - zadania rozwiązane w sobotę
2010-02-16T15:44:19+01:00
X-zadania rozwiązane w czwartek
2x - zadania rozwiązane w piątek
2(2x) - zadania rozwiązane w sobotę
28 - wszystkie zadania rozwiązane
Rozwiązanie:
x+2x+[2(2x)]=28
x+2x+4x=28
7x=28 |÷7
x=4 - zadania rozwiązane w czwartek
2x=2×4=8 - zadania rozwiązane w piątek
2(2x)=2(2×4)=2×8=16 - zadania rozwiązane w sobotę
2010-02-16T16:47:46+01:00
X + 2x + 4x = 28
7x = 28
x = 4

w czwartek 4 zadania
w piątek 8
w sobote 16