Jurek wybrał się na wycieczkę rowerową. Całą trasę podzielił na dwa odcinki
równej długości. Pierwszy odcinek pokonał z prędkością 30 km/h, a całą trasę ze średnią
prędkością 24 km/h. Z jaką prędkością przejechał drugi odcinek trasy?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T15:51:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:51:50+01:00
Średnia:
taki wzor ogólny
x+x=x/2(dzielimy przez liczbe dodawanych predkości)

30+x=24

24*2=48

48-30=18

ODP

drugi odcinek pokonał z predkością 18km/h