Jak to obliczyć nie ma być tylko wynik tylko wszystko tak jak to się oblicza.

5½ - 2⅔ + 3⅜ =

siedemnaście czwartych - 2 i jedna dziesiąta + czterdzieści dwa czterdziestych =

Nie ma tam podanych ułamków napisanych bo nie było

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T15:56:43+01:00
5½ - 2⅔ + 3⅜ =5 12/24+2 16/24+3 9/24=10 37/24=11 13/24

siedemnaście czwartych - 2 i jedna dziesiąta + czterdzieści dwa czterdziestych =17/4-2 1/10+42/44=170/44-2 4/44+42/44=3 38/44-2 4/44+42/44=1 76/44=2 32/44=2 16/22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:03:51+01:00
Ustalmy że / oznacza kreske ułamkową

pierwsze musisz wszystko zamienic na ułamki niewłaściwe czyli po prostu mnożysz tą większą liczbę przez tą w mianowniku i dodajesz tą w liczniku:
11/2 - 8/3 + 25/8=( w tym momencie musisz doprowadzić każdą z tych liczb do wspólnego mianownika czyli do liczby przez którą da się podzielić każdy z tych mianowników, w tym przypadku jest to 24. )
= 132/24 - 48/24 + 75/24= 159/24=6 i 15/24



17/4 - 2 i 1/10 +42/40= 17/4 - 21/10 + 42/40=
170/40 - 84/40 + 42/40= 128/40= 3 i 8/40 czyli 3 i 1/5
jak czegoś nie kapujesz to pisz to wytłumaczę bo ciężko to zapisać tak żebyś zrozumiała