Odpowiedzi

2010-02-16T15:57:46+01:00
Ponieważ lampa taka działa poprzez wytworzenie wysoko palnego acetylenu który przy nieszczelności pojemnika może prowadzic do wybuchu.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:59:14+01:00
Lampa karbidowa - stanowił ją dwuczęściowy zbiornik metal. z rurką; dolna część zbiornika zawierała karbid, górna - wodę, która skapując na karbid powodowała wydzielanie się acetylenu, spalającego się u wylotu rurki. Sam proces spalania jest niebezpieczny i może spowodować poparzenia
3 5 3