Proszę o pomoc dalsza część... nie moge sobie poradzic z niektórymi przykladami, oto one:

1. xkwadrat +4 = 0 (niby banał;/)

2. (x+1)do potegi 3 = 27

3. 27x(do potegi 3 ) +27xkwadrat -25x-25 =0

4. 3xkwadrat - 2xkwadrat -9x+6=0

5. xdo 3 -125 = 0

bardzo prosze o pomoc :)

3

Odpowiedzi

2010-02-16T15:59:40+01:00
1.x²+4=0
x²=-4
x=√-4
x=2
5.x³-125=0
x³=125
x=∛125x
x=5

  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T16:03:37+01:00
1. x2+4 = 0
x2=-4
Zatem nie ma takiego x, który podniesiony do kwadratu dawałby liczbę ujemną.
2. (x+1)3 = 27
(x+1)(x+1)(x+1)=27
x3+3x2+3x+1=27
3. 27x3+27x2-25x-25 =0
4. 3x2-2x2-9x+6=0
5. x3 -125 = 0
x3=125
x=5
2,3,4 chyba się nie da.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:14:10+01:00
1. x²+4 = 0 dla a=1 b=0 c=4
Δ=b²-4ac=0²-4*1*4=-16
Δ<0 brak rozwiązania
2. (x+1)³= 27
x³+3x²*1+3x*1²+1³=27
x³+3x²+3x+1=27
x³+3x²+3x+1-27=0
x³+3x²+3x-26=0
3. 27x³ +27x² -25x-25 =0
27x²(x+1)-25(x+1)=0
(x+1)(27x²-25)=0
4. 3x²- 2x² -9x+6=0
x²-9x+6=0
5. x³ -125 = 0
x³=125
x=5 bo 5³=125