ZADANIE 1
Podstawy trapezu równoramiennego mają długość 4cm i 20cm, a jego wysokość ma długość 6cm. Oblicz obwód tego trapezu.

ZADANIE 2
Oblicz długość wysokości trapezu równoramiennego o podstawach długości 11cm i 27cm oraz ramionach długości 14cm

I jeśli ktoś ma książkę z matematyki do klasy II gimnazjum MATEMATYKA 2 "MATEMATYKA Z PLUSEM" to bardzo bym proslila o rozwiązanie zadania 14 na stronie 134(takie zadeanie o psie i kocie)
BARDZO BARDZO PROSZĘ O ROZWIĄZANIE;*:)

2

Odpowiedzi

2010-02-16T16:01:32+01:00
1.1/2 * (4cm + 20 cm) * 6cm
1/2 * 24cm *6cm
24cm * 3cm
P= 72 cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:15:58+01:00
Zd1
20cm-4cm=16cm:2cm=8cm
(8cm)kw.+(6cm)kw.=c kw.
64cm kw.+36cm kw=c kw.
c kw.=100cm kw.
c=10cm
Ob=4cm+10cm+20cm+10cm
Ob=44cm
odp. obwod wynosi 44cm
zd2
27cm-11cm=16cm:2cm=8cm
(14cm)kw.= (8cm)kw.+a kw.
196cm kw. = 64cm kw. +a kw.
a kw.=132cm kw.
a = 11,48 cm
odp. wyskość wynosi 11,48cm
Legenda:
kw.-do kwadratu
P.S.
sprawdz sobie te wyniki w odpowiedzi bo nie jestem do konca pewna..;]
1 4 1