Odpowiedzi

2010-02-16T16:04:25+01:00

e-przekątna 12cm
f-przekątna 16cm
P=e*f/2
P=12*16/2
P=192:2
P=96cm²-pole rombu

drugi wzór na pole
P=a*h
h=9,6cm-wysokość
96cm²=a*9,6cm
9,6a=96/:9,6
a=10cm-długość boku rombu
odp. bok rombu ma 10cm
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:12:49+01:00
Dane:
e (przekątna) = 12cm
f (przekątna) = 16cm
h (wysokość rombu) = 9,6cm

Szukane:
a (bok rombu) = ?

Rozwiązanie:

Są dwa wzory na pole rombu:

P = a × h
lub
P = (e × f) ÷ 2

Najpierw wyliczmy pole rombu korzystając ze wzoru drugiego:

P = (e × f) ÷ 2
P = (12cm × 16cm) ÷ 2
P = 192cm² ÷ 2
P = 96cm²

Aby wyliczyć długość boku rombu należy wszystkie nasze dane podstawić pod pierwszy wzór.

P = a × h
96cm² = a × 9,6cm
96cm² ÷ 9,6cm = a
a = 10cm

Odp: Długość boku rombu wynosi 10cm.
1 5 1