Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T15:59:45+01:00
Symetralna odcinka dzieli odcinek na dwie równe części i jest do niego prostopadła. Z tego wynika, że dzieli ona prostokąt na dwa takie same prostokąty.
Figury są podobne, gdy stosunki ich boków są równe.

a, b -- boki naszego prostokąta

Symetralna dzieli bok b na dwie części, więc boki jednego mniejszego prostokąta to b/2 i a.

Są figurami podobnymi więc:
a/b= (b/2) / a
a/b = b/2a
2a²=b² /√
√2a=b
b : a = √2 : 1
30 4 30
2010-02-16T16:00:15+01:00
To zależy od długości boków,

ale generalnie to jest bok dłuższy/połowa krótszego boku przed podzieleniem
21 1 21