Odpowiedzi

2010-02-16T16:06:13+01:00
1.
-jest to stosunkowo dokładny system liczenia lat
-korekta 10 dni
-lata wyrażone w całkowitych setkach są przestępne wtedy, gdy liczba ich setek jest podzielna przez 4

2.Ponieważ posługiwanie się czasem słonecznym jest kłopotliwe ze względu na duże jego zróżnicowanie.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:28:27+01:00
1.
cechy kalendarza gregoriańskiego:
-podział roku na 12 miesięcy (po 30 lub 31 dni każdy, z wyjątkiem lutego - 28 dni rok zwykły i 29 - przestępny)
-podział roku na 365 dni rok zwyczajny i 366 dni - rok przestępny (rok przystępny - kolejne lata podzielne przez 4 z wyjątkiem pełnych setek, gdzie liczba setek nie jest podzielna przez 4)

2.
Ponieważ używanie lokalnych czasów słonecznych stało się niewygodne ze względu na różnice godzin między miejscami położonymi w róznych długościach geograficznych. Problem można było rozwiązać przez zsynchronizowanie wszystkich zegarków na ziemii, ale w wielu miejscach lokalny czas różniłby się znacznie od czasu słonecznego do którego ludzie się przyzwyczaili (np. środek nocy o godzinie 13:00)
29 3 29