Liczba w takim cudzysłowiu.: "" będzie znaczyła to, że np. "3" -liczba do potęgi trzeciej.
zredukuj wyrazy podobne.:
b. 5a "3" - 2ax "3" + 2ax "3" - a "3" x - 4a "3"

c. - (3x + 3) - [-5x-5) + (4x-4)

d. 4x "2" y - 2xy "2" + 3xy + jedna czwarta x "2" y + 8 yx - 12 y "2" x

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T16:12:08+01:00
B. 5a³- 2ax³+ 2ax³- a³x- 4a³=a³-a³x

c. - (3x + 3) - [(-5x-5) + (4x-4)]=-3x-3-(-5x-5+4x-4)= -3x-3+5x+5-4x+4= -2x+7

d. 4x²y - 2xy²+ 3xy + ¼x²y + 8 yx - 12 y²x =4¼x²y-2xy²+11xy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:12:22+01:00
B.
5a³ - 2ax³+ 2ax³- a³x - 4a³ = a³-a³x

c.
- (3x + 3) - [-5x-5) + (4x-4) = -3x-3+5x+5+4x-4 = 6x-2

d.
4x²y - 2xy²+ 3xy + 1/4x²y + 8 yx - 12 y²x = 4,25x²y-14xy²+11xy