Odpowiedzi

2010-02-16T16:12:18+01:00
Przylądek - fragment wybrzeża zbiornika wodnego najdalej wysunięty w stronę wody na danym odcinku linii brzegowej, łącznie z towarzyszącym mu fragmentem lądu, przy czym za współrzędne geograficzne przylądka przyjmuje się jego najbardziej wysunięte miejsce styku z przylegającym akwenem.
Natomiast półwysep jest to – część lądowej powierzchni Ziemi wysunięta w stronę zbiornika wodnego (np. morza lub jeziora), otoczona z trzech stron wodą. Miejsce, w którym półwysep łączy się z główną częścią lądu nazywane jest jego nasadą, a miejsce najdalej wysunięte w wodę to przylądek. Wąski, ale niezbyt duży półwysep nazywany jest cyplem.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:12:23+01:00
Półwyspe jest otoczonty z trzech stron wodą, np. półwysep Helski. A przylądek to fragment wybrzeża zbiornika wodnego najdalej wysunięty w stronę wody na danym odcinku linii brzegowej,
20 4 20
2010-02-16T16:13:58+01:00
Przylądek jest najbardziej wysunięty wzdłuż linii brzegowej, a półwysep to część lądu wysunięta ku zbiorowisku wodnemu
3 4 3