Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:20:16+01:00
Cosα=3,9:7,8
cosα=½
α=60⁰
β=180⁰-90⁰-60⁰=30⁰
7 2 7
2010-02-16T16:20:40+01:00

a- dłuższa przyprostokatna
b- krótsza
c- przeciwprostokątna

a = x
b = 3,9 cm
c = 7, 8 cm

wzór jest taki :

a = a√3
b = a
c = 2a

więc a jest równe 7, 8 √3 .

nie trzeba do tego obliczeni wystarczy wzór .
kąty więc mają 90 , 60 i 30 .

mam nadzieję że pomogłam .
16 3 16