Odpowiedzi

2010-02-16T16:21:49+01:00
2*1,6*3,5=11,2dm³=11l
odp.Nie
3*2*5dm=30dm³=30l
odp.Tak
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:22:49+01:00
A) 20cm-2dm
1,6dm
3,5dm
V=a*b*c
V=2*1,6*3,5=11,2 dm3= 11,2 l

Odp. Nie zmieści się.

b) 0,3m=3dm
2dm
500mm=50cm=5dm
V=a*b*c
V=3*2*5=30dm3=30 l

Odp. Zmieści się.

Liczę na naj ;d
2010-02-16T16:27:31+01:00
A) 20 cm x 1,6 dm x 3,5 dm
20cm
1,6dm = 16cm
3,5dm = 35cm
Obliczam objętość:
V = 20*16*35 = 11 200 cm³ = 11,2 dm³
bo 1dm³ = 1000cm³
1l = 1dm³
czyli w tym akwarium nie zmieści się 15l wody

b)0,3 m x 2 dm x 500 mm
0,3m = 3dm
2dm
500mm = 5dm
Obliczam objętość:
V = 3*2*5 = 30dm³
W tym akwarium zmieści się 15l wody.