Jak narysować kwadracik podobny do kwadratu o wymiarach 1 kratka na 1 kratke jezeli pole ma byc 2 razy wieksze a przekatna jednej kratezki to pierwiastek z 2? a jak to samo zrobic tylo zeby pole bylo 2 razy mniejesze? kiedy rysujemy figury przekrecone a kiedy proste.

2

Odpowiedzi

2009-10-13T13:37:28+02:00
Kwadrat o polu 2 razy wiekszym bedzie mial bok dlugosci pierwiastek z 2, czyli dlugosci przekatnej tego kwadratu o boku 1, mozna zaznaczyc cyrklem dlugosc przekatnej i w ten sposob na rysowac kwadrat, kolejne boki prostopadle .

Kwadrat o polu 2 razy mniejszym bedzie mial dlugosc boku pierwiastek z 2 przez 2, trzeba wyznaczyc polowe dlugosci przekatnej kwadratu o boku 1, np. rysujac trojkat rownoboczny o boku pierw. z 2, i zaznaczajac wysokosc w tym trojkacie, podzieli ona bok na dlugosc pierw. z 2 przez 2, i wtedy mamy wyznaczony bok malego kwadratu
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T13:42:46+02:00
Potrzebujesz informacji.
Stosunek polf igur podobnych jest rowny
kwadratowi skali podobienstwa.

Wiec
jezel P1=1 a P2=2

to P2/P1=(a2/a1)²
2=(a2/a1)²
a2/a1=√2
a2=a1√2
ale a2=a1√2 to wzor na przekatna kwadratu a1
tzn ze przekatna MUSI BYC BOKIEM !!!

============================================
jezel P1=1(czarny) a P2=1/2 (zielony)
to P2/P1=(a2/a1)²
1/2=(a2/a1)²
a2/a1=1/√2
a1=a2√2
ale a1=a2√2 to wzor na przekatna kwadratu a2
tzn ze przekatna P2(zielonego) MUSI BYC BOKIEM kw P1(czarnego) !!!

Nie wiem jak jasniej to wytlumaczyc

Pozdrawiam

Hans


1 4 1