Odpowiedzi

2010-02-16T16:28:49+01:00
1,3 dm = 13 cm
0,04 m = 4 cm

13 - 7 = 6 cm
6 cm: 2 = 3 cm


4(kw)+3(kw) = x(kw)
16 + 9 = x(kw)
25 = x(kw)
x = 5

Obw = 7 cm+ 13 cm + 5 cm + 5 cm = 30 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:30:24+01:00
A = 7 cm
b = 1,3 dm = 13 cm
h = 0,04 m = 4 cm

Ob = a + b + 2c

Jeśli dolna podstawa ma 13 cm , to jeśli podzielimy trapez na dwa trójkąty i jeden prostokąt to dolny bok tego trójkąta bedzie miał 3 cm .

musimy z pitagorasa wyliczyć bok c .
czyli tak :
4² + 3² = c²
16+9=c²
25=c²
c=5

Ob = 7 + 13 + 2 * 5 = 30 cm

obwód wynosi 30 cm .