Wypożyczalni znajduje się:120kaset video. Kasety z bajkami dla dzieci stanowią 30% wszystkich kaset.
a) Oblicz ile kaset jest z bajkami dla dzieci znajduje się w wypożyczalni
b) Kasety z filmami sensacyjnymi stanowią 25% kaset z bajkami dla dzieci. Oblicz ile w wypożyczalni jest kaset z filmami sensacyjnymi
c) Oblicz ile w wypożyczalni znajduje się kaset o innej tematyce

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T13:17:37+02:00
A)30% * 120 =0.3 * 120 =36 kaset z bajkami
b)25% * 36= 0.25 * 36= 9 kaset z filmami sensacyjnymi
c)120- 9-36= 75 kaset o innej tematyce
2009-10-13T13:39:23+02:00
A]30% ze 120=0,3 razy 120=36 bajek b] 25% Z 36=0,25 RAZY 36=9 SENSACYJNYCH C] 120-36-9=75 inna tematyka pozdrawiam
2009-10-13T14:26:33+02:00
A) 120=100%
1,2=1% Odp: Jest 36 kaset z bajkami dla dzieci.
36=30%

b) 36=100%
0,36=1% Odp: Jest 9 kaset z filmami sensacyjnymi.
9=25%

c) 120-36-9=75

Odp: W wypożyczalni jest 66 kaset o innej tematyce