Odpowiedzi

2010-02-16T16:33:45+01:00
Twierdzenie o wysokości poprowadzonej z wierzchołka kąta prostego
W trójkącie prostokątnym długość wysokości poprowadzonej z wierzchołka kąta prostego jest równa średniej geometrycznej długości odcinków , na jakie dzieli ona przeciwprostokątną
h - wysokość = √3 razy 12 = √36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:34:58+01:00
W pewnym Trójkącie prostokątnym wysokość opuszczona z wierzchołka kąta prostego dzieli przeciwprostokątną na odcinki długości 3cm i 12cm.oblicz długosc tej wysokosci

możesz skorzystać ze wzoru h=√a*b, gdzie a i b to odcinki na które podzieliła wysokość nam przeciwprostokatną lub
z podobieństwa trójkatów i proporcji:
h/3=12/h
h²=3*12
h²=36
h=6 cm
2 5 2