1. Kucharka przygotowała do zmywania pełen bojler z ciepłą wodą. Na zmycie talerzy zużyła 1/3 wody, a sztućców i szklanek - 0,25 wody. Jaka jest pojemność bojlera, jeśli do zmycia garnków pozostało kucharce 25,25 litra wody ?

Proszę o obliczenia i wzory. ;]]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:45:27+01:00
X- woda

1/3x+0,25x+25,25l=x

1/3x+1/4x-x=-25,5

4/12 x + 3/12 x -x = -25,5

7/12x-x=-25,5l

-5/12x=-25,5l/*(-12/5)

x= 255/10*12/5= 51*6/5=306/5l= 61,2l

Odp. Pojemność bojlera wynosi 61,2 l.
2010-02-16T16:46:05+01:00
25,25=25 1/4 l
o,25=1/4 l
25 i 1/4 + 1/4 + 1/3 = 25 i 3/12 + 3/12 + 4/12 = 25 i 10/12 = 25 i 5/6 l
Odp.: Bojler pomieści 25 i 5/6 litra wody. :)