UZUPEŁNIJ.


ZATYBRZE

Ludźmi wolnymi ale bez praw obywatelskich i przywilejów posiadanych przez patrycjat byli (1)......... Mieszkali głównie na wsi i zajmowali sie (2)..............roli. Ich głównym obowiązkiem była służba(3).............................. . Z czasem przenosili sie do (4)............. i tam mieszkali w wielopiętrowych(5)................. . Były one(6).................. i zamieszkane przez(7)................ rodzin. Brakowało w nich (8)................ często wybuchały (9)................... i zdarzały się (10)............... budowlane.
Główną rozrywką plebejuszy były wizyty i kąpiele w (11)........... oraz oglądanie wyścigów(12)............... i walk (13).................. . Dopiero w IV w. p. n. e. przyznano im prawa do zajmowania najwyższych (14)...................... państwach.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:48:44+01:00
1)plebejusze
2)uprawą
3)wojskowa
4)miast
5)budynkach
6)skromne
7)wiele
8)mebli
9)pożary
10)klęski
11)łaźniach
12)konnych
13)gladiatorów
14)urzędów w
2 3 2
2010-02-16T16:53:13+01:00
Ludźmi wolnymi ale bez praw obywatelskich i przywilejów posiadanych przez patrycjat byli PLEBEJUSZE. Mieszkali głównie na wsi i zajmowali sie UPRAWĄ roli. Ich głównym obowiązkiem była służba W WOJSKU W PIECHOCIE. Z czasem przenosili się do MIAST i tam mieszkali w wielopiętrowych. Były one UBOGIE/SKROMNE i zamieszkane przez KILKA rodzin. Brakowało w nich MEBLI/SPRZĘTÓW często wybuchały POŻARY i zdarzały się KLĘSKI budowlane.
Główną rozrywką plebejuszy były wizyty i kąpiele w ŁAŹNIACH MIEJSKICH oraz oglądanie wyścigów RYDWANÓW i walk NA ARENIE/GLADIATORÓW. Dopiero w IV w. p. n. e. przyznano im prawa do zajmowania najwyższych STANOWISK/URZĘDÓW w państwach.
2 4 2
2010-02-16T17:27:31+01:00
Ludźmi wolnymi ale bez praw obywatelskich i przywilejów posiadanych przez patrycjat byli (1)plebejusze Mieszkali głównie na wsi i zajmowali sie (2) uprawianiem roli. Ich głównym obowiązkiem była służba(3)w wojsku . Z czasem przenosili sie do (4)miast i tam mieszkali w wielopiętrowych(5)budowlach . Były one(6)małe i zamieszkane przez(7) kilka rodzin. Brakowało w nich (8)urządzeń domowych i różnych sprzętów często wybuchały (9)pożary i zdarzały się (10)zawalenia budowlane.
Główną rozrywką plebejuszy były wizyty i kąpiele w (11)łaźniach oraz oglądanie wyścigów(12) konnych i walk (13) gladiatorów. Dopiero w IV w. p. n. e. przyznano im prawa do zajmowania najwyższych (14)stanowisk w państwach.
1 1 1