Odpowiedzi

2010-02-16T16:53:06+01:00
Witam!
Oblicz z sinusa 60 stopni wysokość musisz ułożyć proporcję
sin60°= √3/2
√3/2=h/5
2h= 5√3
h=2,5√3
potem obliczasz z cos60 stopni podstawę trójkąta prostokątnego
cos60°=½
½=x/5
2x=5
x=2,5

potem od 12 0dejmujesz dwa razy 2,5 czyli 5
12-5=7

później dodajesz wszystkie boki
2×5+12+7=29
Pozdrawiam!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:09:17+01:00
A=12cm
d=5cm
alfa=60stopni

/-ułamek
obliczamy h
sin60=h/5
√3/2=h/5
5√3=2h/:2
h=5√3/2
obliczanie podstawy trójkąta

a2-a do kwadratu
a2+h2=d2
a2+(5√3/2)2=25
a2+25*3/4=25
a2+75/4=25
a2=25-18 3/4
a2=6 1/4
a2=25/4
a=5/2
a=2,5

b=A-a-a
b=12-2,5-2,5
b=12-5
b=7cm

Obw=A+b+2d
Obw=12+7+10
Obw=29cm