Odpowiedzi

2010-02-16T16:47:57+01:00
Ep1=Ek2
mgh=mv²/2
2gh=v²
v=√(2gh)=√(2*10m/s²*5m)=√(100m²/s²)=10m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:59:27+01:00
Myśle że to bedzie lepszy sposób nba rozwiązanie tego zadania.

Moja mini legenda:
* -razy
/- kreska ułamkowa
m/s2 - m przez s do kwadratu
________
m= 2kg (20g)
h=5m

v=g*t
t=2h/g
t=2*5/20
t=10/20
t=0,5
v=20 m/s2 * 0,5 s (tutaj kwadrat s2 się skraca i zostaje samo s)
v=10 m/s
p= m*v
p= 2 kg * 10 m/s
p= 20 kg*m/s
2010-02-16T16:59:49+01:00
Dane:

m-2kg
h-5m
Ep=EK
szukane:
V=?
m×g×h=m×v²/2 /:m
g×h=v²/2 /×2
2gh=v²
v²=2gh
v2=√2×10m/s² ×5m=√100m²/s²≈10m/s