Odpowiedzi

2009-10-13T14:26:21+02:00
Kąt ma 120 stopni.
trójkąt równoboczny ma wszystkie boki równe wiec jego obwód wynosi 15 cm.
jednakze mamy tu podany trójkąt równoramienny o kącie 2 razy wiekszym wiec podstawa tez musi nie 2 razy zwiększyc
wiec obwód trójkąta wynosi 20 cm.
2*5+10(to jest podstawa trójkąta)= 20
by moze sie myle...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T17:28:00+02:00
Jezeli to jest trójkat równoramienny z takim katem to musi on być rozwartokatny a kąty ostre maja po 30 stopni wysokość wychodząca z kata rozwartego dzieli ten trzeci bok na pół i korzystajaz z zaleznosci kata 30 stopni w trójkacie prostok. ta połowa boku = wysokosci trójkata równobocznego w którym bok=5 ze wzoru na h w trojkacie równobocznym h- a pierw.z 3 przez 2 =5 pierw.z 3 przez 2 czyli cały bok ma 2 razy wiecej czyli 5 pierw.z 3 obwód=5+5+5 pierw.z 3=10+5 pierw. z 3 mam nadzieje ze sie z tego wyznasz pozdrawiam