Pani Helena ulokowala na gieldzie kwote 1000zl,kupujac akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosla 10% zysku,przy czym wartosc akcji firmy X wzrosla 20%, a wartosc akcji firmy Y o 20% spadla . Ile pieniedzy ulokowala pani Helena w akcjach firmy Y? PRZYPOMNE ZADANIE Z ROWNAN :) POWODZENIA

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:56:09+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250

odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł
2010-02-16T16:56:33+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł
2010-02-16T16:56:52+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250

Odp. Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł