Odpowiedzi

  • MagC
  • Rozwiązujący
2009-10-13T14:26:39+02:00
Z wierzchołka trójkąta prowadzimy wysokość, która jest dwusieczną kąta 120st, uzyskujemy teraz 2 trójkąty (60, 30, 90)

znając własności tego trójkąta obliczamy:
wysokość = 2,5cm
polowa podstawy trójkąta 2,5√3

czyli obwód:
L = 2x5 + 5√3 = 10 + 5√3 = 5(2+√3)cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T14:37:35+02:00
Należy poprowadzić wysokość która utworzy trójkąt o katach 30, 60, 90 stopni, teraz przyglądamy sie tylko temu trójkątowi i obliczamy wysokość a dla dużego trójkąta jest to połowa podstawy. a= 5
h=aV3/2
h=5V3/2
a podstawa trójkąta równoramiennego wynosi 2h, czyli
b=2h
b= 2*5V3/2=10V3/2=5V3
wiec obwód wynosi
Ob=2a+b
Ob=2*5+5V3=10+5v3

* mnożenie
V pierwiastek
/ kreska ułamkowa
2009-10-13T14:50:03+02:00
H=aV3/2
h=5V3/2
a podstawa trójkąta równoramiennego wynosi 2h, czyli
b=2h
b= 2*5V3/2=10V3/2=5V3
wiec obwód wynosi
Ob=2a+b
Ob=2*5+5V3=10+5v3