Odpowiedzi

2010-02-16T16:56:22+01:00
Tytuł "Syzyfowe prace" nawiązuje do mitu o Syzyfie, który próbował przepchać wielki głaz na szczyt góry, jednak była to praca ciężka i nie dająca rezultatów.
2010-02-16T16:57:09+01:00
Tytuł napewno wziął się od tego że w książce zostaje ukazane wiele kłopotów które mogą zostać przestawione jako ciężkie prace
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T16:59:15+01:00
Syzyfowe prace pochodzą z mitologi, a konkretnie z mitu o Syzyfie, który po zdradzie bogów musiał wtoczyć głaz na stromą górę w Hadesie. Ona zawsze pod koniec spadała i tą pracę trzeba wykonać od nowa. Syzyfowe prace to praca daremna. Żeromski dał taki tytuł powieści, ponieważ zaborcy rusyfikowali dzieci na daremno.
3 2 3