1) Ptaki wędrowne podczas przelotów na zimowiska są narażone na wiele niebezpieczeństw.Podaj przykłady tych zagrożeń.
2) Podaj przykłady ptaków wędrownych.
3)Na wykresie jest udział różnych grup zwierząt w jadłospisie puszczyka. na podstawie wykresu wyjaśnij wpływ puszczyka na zwiększenie produkcji rolnej.
4)Przedstaw swoje propozycję sposobów ochrony ptaków...

Przyroda kl VI cz. 2
Proszę o odpowiedzi na wszystkie zadania
<:)>

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:03:26+01:00
1. mogą zostać postrzelone przez myśliwych, mogą nie wytrwać czasu podróży, mogą zostać zaatakowane przez dzikie zwierzęta....
2.Derkacz , Gołąb Grzywacz , bocian biały , sokół wędrowny , kukułka , wrony , gawrony , kaczki , zurawie , gęsi , wilgi , jeżyki
3.Puszczyk aż w 80% żywi się ssakami, które są szkodnikami na naszych rolach czy w sadach, robiąc podziemne tunele ogólna postawa drzew załamuje się(drzewo się przechyla), na rolach podgryzają one korzenie roślin(np.cebulkę irysa).na drugim miejscu, 19% są ptaki, te stworzenia wyjadają ziarno ze zbóż. Puszczyk w niewielkiej części żywi się owadmi, podane owady podobnie jak ssaki żywią się korzeniami, ale także liśćmi.Dzieki puszczykowi wiele roślin i drzew uchroni się przed tymi szkodnikami a rolnicy będą mogli zebrać dorodne i obfite plony ( jesli o to chodzi, nie mam wykresu to nie wiem)
4.zakladanie rezerwatów ochrona gatunkowa poszczegolnych ptakow budowanie schronien typu budki itp. dokarmianie
1 5 1
2010-02-16T17:06:52+01:00
1 zad
-burze
-zaplątanie w przewody
-zderzenie z samolotami
-postrzelenie przez myśliwych
-spotkanie z drapieżnymi ptakami
2 zad
Derkacz , Gołąb Grzywacz , bocian biały , sokół wędrowny , kukułka , wrony , gawrony , kaczki , zurawie , gęsi , wilgi , jeżyki
3 zad.Puszczyk aż w 80% żywi się ssakami, które są szkodnikami na naszych rolach czy w sadach, robiąc podziemne tunele ogólna postawa drzew załamuje się(drzewo się przechyla), na rolach podgryzają one korzenie roślin(np.cebulkę irysa).na drugim miejscu, 19% są ptaki, te stworzenia wyjadają ziarno ze zbóż. Puszczyk w niewielkiej części żywi się owadmi, podane owady podobnie jak ssaki żywią się korzeniami, ale także liśćmi.Dzieki puszczykowi wiele roślin i drzew uchroni się przed tymi szkodnikami a rolnicy będą mogli zebrać dorodne i obfite plony ( jesli o to chodzi, nie mam wykresu to nie wiem)
4 zad
Budowanie karmików - karmienie odpowiednim jedzeniem - Zakaz strzelania do nich. - Opiekować z nimi - Pomaganie im np: jeżli ptaszek złąmie skrzydełko. - Nie płoszyć - Nie niszczyć od nich gniazd - Zabezpieczyć gniazdo przed drapieżników - Czyścić karmiki
1 5 1
2010-02-16T17:07:24+01:00
1.-postrezlenie prze myśliwych
-spotkanie z dapieznymi ptakami
-burza,zaplątanie sie w przewody
-trud ze zdobyciem pożywienia
-brak sił na dalszą drofgę
-fabryki
-zetknięcie z samolotami
2.kukułka,sokół wędrowny,derkacz,jaskółka,czapla,dzikie kaczki.
3.Puszczyk aż w 80% żywi się ssakami,które są szkodnikami w naszych rolach czy sadach.Na drugim miejscy 19% są ptaki drapieżne te wyjadają ziarno ze zbóż.Puszczyk mało żywi się owadami.Dzięki puszczykowi wiele roślin i drzew chroni się przed szkodnikami.
4.zakładanie rezerwtów ochrony ptaków
-pomoc lecznia ptakom
-zabezpeczenie gniadza
-zakaz strzelania do ptaków

sama pisałam i mam nadzieje za pomog łam
2 4 2