Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:15:13+01:00
Część podziemna : korzeń
cześci nadziemna : lodyga , liście , owoc , kawiat
łodyga - utrzymuje w odpowiednim położeniu pozostałe czesci pędu ,
- umożliwia przepływ wody z solami mineralnymi od korzeni do liści , kwiatów i owoców
- transportuuje produkty fotosyntezy z liści do pozostałych części rośliny
- niekoiedy służy do rozmnażania wegetywnego
korzeń - umocowanie rosliny w podłorzu
- pobieranie z gleby wody z soalmi mineralnymi
lisc - wymiana gazowa tlenu i dwutlenku węgla
- wytwarzanie z wiązkow organicznych w procesie fotosyntezy
- parowanie wody z rośliny

dwutlenek wegla + woda światło / chlorofil ----> cukier + tlen (związek organiczny )
6 4 6
2010-02-16T17:19:11+01:00

podziemna cześc rosliny: korzeń
cześci nadziemna rosliny : lodyga , liście , owoc , kawiat
łodyga - utrzymuje w odpowiednim położeniu pozostałe czesci pędu ,
- umożliwia przepływ wody z solami mineralnymi od korzeni do liści , kwiatów i owoców
- transportuje produkty fotosyntezy z liści do pozostałych części rośliny
- nie kiedy służy do rozmnażania wegetywnego
korzeń - umocowanie rosliny w podłorzu
- pobieranie z gleby wody z soalmi mineralnymi
lisc - wymiana gazowa tlenu i dwutlenku węgla
- wytwarzanie z wiązkow organicznych w procesie fotosyntezy
- parowanie wody z rośliny

prosze ;)
3 2 3
2010-02-16T19:41:59+01:00
1.
część podziemna : korzeń
części nadziemna : łodyga , liście , owoc , kwiat

2.
korzeń pobiera wodę :-)
liść przeprowadza fotosyntezę :-)
kwiat służy do rozmnażania płciowego :-)
łodyga utrzymuje liście, kwiaty, owoce :-)

3.
Oczywiście. W zielonych liściach rośliny- liściach i łodygach zachodzi ten proces. Jest zwany cyklem reakcji chemicznych, w których udział bierze chlorofil i pochłaniana przez niego energia słoneczna. W wyniku tego procesu z dwutlenku węgla i wody roślina produkuje substancje pokarmowe - cukry. Ubocznym produktem fotosyntezy jest tlen wydzielany do atmosfery. Proces ten przebiega najintensywniej w ciągu dnia. DWUTLENEK + WODA CHLOROFIL CUKIER + TLEN WĘGLA ENERGIA ŚWIETLNA

Jeżeli pomogłam proszę o naj : D

4 3 4