Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:10:15+01:00
Dane:
m=50kg
s=0,5m²
g≈10m/s² Żeby obliczyć ciśnienie musimy najpierw policzyć siłę nacisku czyli F=m*g (g to wartość przyspieszenia ziemskiego)
Fn=50kg*10m/s²
Fn=500N
Teraz dopiero możemy obliczyć ciśnienie
p=Fn/s
p=500N/0,5m²
p=1000Pa
Odp: Skrzynka ta wywiera na podłoże ciśnienie 1000 Pa.
2010-02-16T17:17:40+01:00
M - masa skrzynki = 50 kg
s - pole powierzchni nacisku = 0,5 m²
g - przyspieszenie grawitacyjne = 9,81 m/s²
Q - ciężar skrzynki = mg = 50 razy 9,81 = 455 N
p - ciśnienie = Q/s = 455/0,5 = 910 N/m²
odp
ciśnienie wynosi 910 N/m²