Odpowiedzi

2010-02-16T17:27:15+01:00
1,4x-dlugosc ramienia
x-dlugosc podstawy
Obw=57cm

1,4x+1,4x+x=57
3,8x=57 /:3,8
x=15[cm]-dlugosc podstawy

1,4x=1,4*15=21[cm]-dlugosc ramienia

Z tw Pitagorasa
a-dlugosc ramienia
h-wysokosc
b-polowa podstawy
c-cala podstawa

a-21cm
h=?
b=7,5cm
c=15cm

b2+h2=a2 /-b2
h2=a2-b2
h2=21do kwadratu-7,5 do kwadratu
h2=441-56,25
h2=384,75 /spierwiastkowac
h=384,75 pod pierwiastkiem

P=1/2*c*h
P=1/2*15*384,75 pod pierwiastkiem
P=(7,5*384,75 pod pierwiastkiem)[cm2]

To chyba tak powinno byc.;/
Jbc. nie wylaczalam wspolczynnika przed pierwiastek.:))
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:30:44+01:00
Obw = 57 cm
a = 40 % b +b
b- podstawa
obw = 2*(04b + b) +b
57= 2b+0.8b+b
57=3.8b/ : 3.8
b=15
obliczamy ramie :

b=15 a= 40% z 15 + 15 = 6+15 = 21

pole trójkąta ; P= 1/2 a * h brakuje nam h. h obliczamy z twierdzenia pitagorasa czyli : 7.5 kwadrat + h kwadrat = 21 kwadrat
56.25 + h kwadrat = 441
h kwadrat = 441 - 56.25
h kwadrat = 384.75

pole trójkąta ; 1/2 * 21 * pierwiastek z 384.75



chyba coś z tym zadaniem nie tak jest.
1 5 1