Odpowiedzi

2010-02-16T17:23:00+01:00
Apolonia ma7 razy wiecej dwozlotowek co pieciozlotowek. W sumie ma 323zl.
ile ma pieciozlotowek,a ile dwozlotokek?

x - liczba pięciozłotówek
7x - liczba dwuzłotówek

7x × 2 + 5x = 323
14x + 5x = 323
19 x = 323 |:19
x = 17

Apolonia ma 17 pięciozłotówek i
7 × 17 = 119
119 dwuzłotówek
2010-02-16T17:23:42+01:00
Pięciozłotówki -x
dwuzłotówki -7x
5x+2×7x=323
5x+14x=323
19x=323
x=17
7×17=119 (dwuzłotówki)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:26:18+01:00
X - liczba pięciozłotówek
7x - liczba dwuzłotówek
323zł - suma
5*x + 2*7x = 323
5x + 14x = 323
19x = 323
x = 17
7x = 119

Odp. Apolonia ma 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek.