Mama, tata i syn mają razem 93 lata.Syn jest trzy razy młodszy od mamy, a mama o dwa lata młodsza od taty. Ile lat ma każde z nich?
To zadanie musi być za pomocą równań z niewiadomą. muszą być napisane wszystkie równania tu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:32:50+01:00
X-wiek taty
y-wiek mamy
z-wiek syna

x+y+z=93
y/3=z
x-2=y

wyznaczamy y z 3 rownania:
y=x-2
i podstawiamy do 3 rownania
z=(x-2)/3

podstawiamy y i z do 1 rownania:
x+x-2+(x-2)/3=93

obliczamy:
6x-6+x-2=279
7x=279+2+6
7x=287
x=41
y=x-2=39
z=y/3=13
2010-02-16T17:35:46+01:00
X- wiek mamy

93=1/3x+x+x+2
93-2=2 1/3x
91=7/3x |*3/7
x=39

1/3x=1/3*39=13
x+2=39+2=41

Odp: Syn ma 13 lat, mama ma 39 lat, a tata ma 41 lat.