Przyjmijmy,że talerz zawiera 3/8l zupy,a łyżką można nabrać 0,01l
a)ile razy trzeba podnieść łyżke du ust, żeby zjęść pełen talerz zupy?
b)ile łyżek wody musiałbyś wlać do 300l wanny, żeby napełnić ją do połowy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T15:13:10+02:00
A) (3/8):0,01 =(3/8):(1/100)=(3/8)*(100/1)=(300/8)=37,5 raza
b) cała wanna = 300 l
połowa wanny = 300:2=150 l
Zatem aby napełnić ją 150 : 0,01 = (150/1):(1/100)=(150/1)*(100/1)=(15000/1) = 15 000 łyżek wody .
2009-10-13T15:19:23+02:00
A) (3/8):0,01 =(3/8):(1/100)=(3/8)*(100/1)=(300/8)=37,5 raza

b) cała wanna = 300 l
pół wanny to 150 l, więc:

150 : 0,01 = (150/1):(1/100)=(150/1)*(100/1)=(15000/1) =
15 000 łyżek wody .