Odpowiedzi

2010-02-16T17:22:24+01:00
Mejoza-proces podziału komórki występujący u organizmów rozmnażających się płciowo.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T17:25:14+01:00
Mejoza, skrót: R! (R - od redukcji) - proces podziału komórki występujący u organizmów rozmnażających się płciowo. Polega na takich podziałach jądra komórki diploidalnej, że w rezultacie powstają 4 komórki haploidalne. Pierwszy podział mejotyczny nazywany jest podziałem redukcyjnym, a drugi zaś podziałem ekwatorialnym. Skrótowo piszemy: mejoza I i mejoza II.
2 5 2