Na przygotowanie 20 kotletów potrzeba 3kg mięsa.przyjmijmy, że każdy kotlet zawiera taką samą porcję mięsa.

a) Ile można otrzyać takich kotletów za 15/6kg mięsa

b) Ile kilogramów mięsa trzeba kupić, aby przygotować 125kotletów?

2

Odpowiedzi

2010-02-16T17:33:33+01:00
1 kotlet = 0.15kg miesa

a) Jeśli 15/6kg to 15,6kg, wtedy:
15,6 ÷ 0,15 = 104 kotlety

b) 125 x 0.15kg= 18.75kg mięsa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:34:51+01:00
A)

ilosc kotletOw ilość mięsa
20 - 3 kg
x - 2,5

3x=50 /:3
x=16
Odp. Mozna otzrymac 16 kotletów

b)
20- 3kg
125-x

20x=375 /:20
x=18,75 kg

Odp.Należy kupic 18,75 kg mięsa aby zrobic 125 kotlewtów.