Państwo Wodzinscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej.Zapłacili za to 54zł.W kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50zł.Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same.Ile kosztuje 1m³ wody zimnej,a ile ciepłej.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:47:58+01:00
X- cena 1m3 wody zimnej
y cena 1m3 wody cieplej
7- ilosc zuzytej wody cieplej w marcu
6- ilosc zuzytej wody zimnej w marcu
54- laczny koszt wody w marcu
7 - ilosc zuzytej wody zimnej w kwietniu
6 ilosc zuzytej wody cieplej w kwietniu
50 laczny koszt wody w kwietniu

6x+7y=54/x(-6)
7x+6y=50/x7

-36x-42y=-324
49x+42y=350 dodajemy stronami

13x=26/ /13
x=2

x=2
6x+7y=54

x=2
6 x 2 + 7y=54

x=2
12+7y=54/-12

x=2
7y=42/ /7

x=2
y=6

odp. 1m3 wody zimnej kosztuje 2 zl, a 1m3 wody cieplej kosztuje 6zl
2010-02-16T22:04:47+01:00
Z - cena wody zimnej
c - cena wody ciepłej

6z+7c=54|*6
7z+6c=50|*(-7)

36z+42c=324
-49z-42c=-350
-13z=-26|:(-13)
z=2

6*2+7c=54
12+7c=54
7c=54-12
7c=42|:7
c=6

odp: 1m³ wody zimnej kosztuje 2 zł. a 1m³ ciepłej kosztuje 6zł.