Przez rzekę szerokości 120 m zbudowano most. Czwarta część mostu znajduje się nad lądem po lewej stronie rzeki i czwarta część mostu znajduje się nad lądem po prawej stronie rzeki. Jak długi jest ten most?

Jak obliczyć.?
prosze o wytłumaczenie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:02:43+01:00
Jeżeli dwie czwarte części mostu znajdują się na lądzie (po lewej i po prawej stronie) to znaczy, że szerokość rzeki(te 120m) jest połową długości mostu. (bo dwie czwarte to jedna druga czyli połowa)
więc:
120 m to 1/2 (jedna druga:]) długości mostu
długość całkowita mostu = 2 * 120m = 240m
odp: most ma długość 240m

liczę na naj ;)
2010-02-16T23:22:44+01:00
2/4 mostu odpowiada szerokości rzeki a więc to 120m czyli 1/4 mostu to 60m

2×60 + 120 = 240m

KONIEC:P