Odpowiedzi

2010-02-16T22:03:51+01:00
1.chlorowanie butanu
C4H12 + Cl2 = C4H11Cl + HCl
2.bromowanie etylenu
C2H4 + Br2 = CH2Br-CH2Br
3.nitrowanie toluenu
C6H5CH3 + mieszaniana nitrujaca = podstawia sie w trzech miejscach 2*orto+para,
jak masz toluen to zaraz po obu stronach zaraz przed i za grupa podstawiamy NO2 i nan samy dole tez dopisujemy NO2.
4.addycja acetylenu
CH≡CH + HCl = CH2=CHCl chlorek winylu
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T01:43:31+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

1.chlorowanie butanu
C4H10 + Cl2--UV-->C4H9Cl + HCl
....................CHLOROBUTAN

2.bromowanie etylenu
CH2=CH2 + Br2--->CH2(Br-CH2(Br)
...................1,2-DIBROMOETAN

3.nitrowanie toluenu
C6H5CH3 + HNO3->C6H4(NO2)CH3 + H2O (na strzałce stęż. H2SO4)
................o-NITROTOLUEN / p-NITROTOLUEN
Otrzymujemy mieszaninę dwóch związków. Rysujesz pierścień benzenowy. Od niego odchodzi grupa -CH3 i grupa -NO2 w pozycji -orto i -para, ponieważ grupa metylowa jest podstawnikiem pierwszego rodzaju

4.addycja acetylenu
CH≡CH + H2------>CH2=CH2....ETEN
CH≡CH + HCl--->CH2=CH-Cl...CHLOROETEN(CHLOREK WINYLU)

3 4 3