Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:42:38+01:00
Wyprawy krzyżowe (krucjaty)organizowano po to aby nawracać niewierzących.Były to wyprawy w których uczestniczyli krzyżowce.
Skończyły się dużą ilością ofiar,gdyż używano przemocy.


więcej szczegółów:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprawy_krzy%C5%BCowe#Przyczyny_wypraw_krzy.C5.BCowych
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T17:53:29+01:00
Państwa chrzescijanskie na Półwyspie Pirenejskim prowadziły walki z muzułmańskim państwem kalifów.Dążyli oni do wyzwolenia hiszpani spod panowania arabskiego.Ruch ten poparł papież Aleksander II i wezwał rycerstwo Europy do udzielenia Hiszpanom pomocy.W ten sposób narodziła się idea wojny świętej zwanej kruciatą.

Skutki kruciaty byly pozytywne ponieważ poznano cywilizację Wschodu.Miasta włoskie się bogaciły.Wzrosła rola rycerstwa.
Były też skutki negatywne,ponieważ nasiliła się wrogość między islamem a chrzescijaństwem.
W efekcje wyprawy krzyżowe nie osiągnęły zamierzonego celu.
Jedynym dobrym punktem był rozwój handlu ze Wschodem.
1 5 1