Odpowiedzi

2010-02-16T17:46:28+01:00
Pięta Achillesa- słaby punkt


Pochodzi od postaci mitycznej Achillesa, który zginął (mimo że był niesmiertelny) przez swoją pięte- został w nią trafiony.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:47:24+01:00
Pięta achillesa to słaby, czuły punkt,np. być słabym w jakiejś dziedzinie. Związek ten pochodzi z mitologii Greckiej. Grecki heros- Achilles był odporny na wszelkie uderzenia, ciosy zginąć mógł tylko wtedy gdy zostałby ugodzony w piętę. Jego matka-boginka Tetyda kąpała go w świętej rzece Styks trzymając go za piętę dlatego też był to jedyny słaby punkt.


Ps mam nadzieję że pomogłam ;)
7 4 7