Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:49:13+01:00
X-liczba pierwsza
2x-licza druga
2x-12

x+2x+2x-12=68
5x=68+12
5x=80 /:5
x=16

Liczba pierwsza: 16
Liczba druga: 2×16=32
Liczba trzecia: 2×16-12=32-12=20

Sprawdzenie:
20+16+32=68
  • Shou
  • Początkujący
2010-02-16T17:51:43+01:00
X+2x+(2x-12)=68
x+2x+2x=68+12
5x=80 (po podzieleniu przez 5)
x=16

zatem pierwsza liczba to 16 druga to 32 a trzecia to 20

16+32+20=68