Podaj gdzie się wydobywa(na świecie - państwo i miasto)takie surowce mineralne jak:
-Węgiel kamienny
-Węgiel brunatny
- Torf
-ropa naftowa
-gaz ziemny
-rudy miedzi
-rudy cynku
-siarka
-sól kamienna
-piasek
-żwir
-glina
-piaskowiec
-gips
-wapień

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T10:11:44+01:00
- węgiel kamienny: wschodnie i południowe Chiny, USA, Indie, RPA, Austria, Ukraina
- węgiel brunatny: Niemcy, Rosja, USA, Australia, Grecja, Polski, Turcja
- torf: Eurazja, Ameryka Północna, obszary górskie
- ropa naftowa: Nigeria, Tunezja, Egipt, Meksyk, Kalifornia, Alaska, Brazylia, Rosja, Indonezja, Chiny, Irak, Iran
- gaz ziemny: Rosja, USA, Kanada, Algieria, Holandia, Iran, Norwegia, Meksyk
- rudy miedzi: Chile, USA, Indonezja, Australia, Peru, Kanada, Rosja, Polska
- rudy cynku: Olkusz, Libiąż
- siarka: Polska, Japonia, Sycylia
- sól kamienna: Włochy, Francja, Portugalia, Hiszpania, Rosja, USA, Tunezja
- piasek: Polska,
- żwir: Polska, zach. Europa
- glina: Ukraina, Polska
- piaskowiec: Polska,
- gips: Kanada, Kolorado, Meksyk, Chile, Polska, Rosja
- wapień: Polska,
2 5 2
2010-02-17T10:50:06+01:00
Węgiel kamienny-Ameryka Północna , Australia , Azja, Europa, RPA
-II- brunatny-Stany Zjednoczone, Rosja , Chiny
torf-
ropa naftowa-Azja , Ameryka Pónocna , Ameryka Środkowa
gaz ziemny- Północno-wschodnia Europa, Ameryka Północna
miedź- Ameryka Północna, Ameryka Południowa , Polska
cynk-
siarka- Ameryka Połnocna , Ameryka Środkowa, Europa
sól kamienna-Ameryka Północna, Ameryka Środkowa, Europa
piasek-
żwir-
glina-
piaskowiec-
gips-
wapień-
1 1 1