Odpowiedzi

2010-02-16T17:56:10+01:00
Wirki(wypławek biały- perenchyma odgrywa rolę szkieletu, niedrożny ukł pok, ukł nerw typu pasmowego, zapł krzyżowe), przywry(motyliczka- przyssawki, dwugałęziste jelito,), tasiemce (przyssawki, duża płodność, ciało długie płaskie, podzielone na człony, brak ukł pok, obojnactwo, nabłonek odporny na soki trawienne) rozwojowy cykl: tasiemiec rozwija się z wągra®dorosły t.®człon t. usunięty z kałem®jajo po opuszczeniu członu®żywici...
4 3 4
2010-02-16T17:58:11+01:00
Nicienie; glisty (np. glista ludzka), włosień kręty (Trichinella spiralis), owsik ludzki, włosogłówka, tęgoryjec dwunastnicy, filaria Bancrofta (Wuchereria bancrofti),

płazince;Wirki
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T17:59:24+01:00
Przykłady nicieni;

– węgorek pszeniczny
– niszczyk zjadliwy
– korzeniak szkodliwy
mątwik ziemniaczany
mątwik buraczany
guzak północny


5 3 5