W trzech probówkach znajdują się gazy : tlen,azot,wodór
Napisz, jak sprawdzisz doświadczenie, w której probówcę znajduje się dany gaz.

Do probówek .................................................................................
Azot jest w tej probówcę .................................................................,
a wodór jest w tej probówce..............................................................
Tlen znajduje sie w probówce w której ..................................................

2

Odpowiedzi

2010-02-16T18:23:45+01:00
Do probówek wrzucamy zapalone zapałki i szczelnie zatykamy.
Azot jest w tej probówce gdzie płomień szybciej zgaśnie.
Wodór jest w tej probówce gdzie będzie lekki błysk z lekkim hukiem bądź sykiem.
Tlen będzie w tej probówce gdzie zgaśnie później.

Objaśnienie: najpierw lekki wybuch Wodoru, potem zgaśnięcie w probówce z Azotem i na koniec zgaśnięcie w probówce z Tlenem.
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:24:51+01:00
Azot jest w tej probówce w której nie zaobserwowano zmiany po przyłożeniu płomienia i łuczywka,

a wodór jest w tej probówce w której po przystawieniu płomienia usłyszano charakterystyczny huk


Tlen znajduje się w probówce w której po włożeniu żarzącego się łuczywka zapaliło się one jasnym światłem
11 4 11