Odpowiedzi

2009-10-13T15:57:49+02:00
Zginął podczas obrony Zbaraża, gdzie podczas nocnego ataku Kozaków udało mu się dopełnić rycerskiego ślubu. Zginął przeszyty strzałami tatarskimi
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T16:00:11+02:00
Prawdopodobnie chodziło Ci o Longinusa Podbipiętę.

Śmierć Longinusa Podbipięty jest wyraźnie nawiązaniem do śmierci Rolanda. Longinus Podbipięta był rosłym rycerzem. ...
Tak samo jak Roland, Longinus jak nikt władał swoim ogromnym, dwuręcznym mieczem, którego pierwowzorem był Durandal. Sienkiewiczowski bohater był głęboko związany z tym świętym orężem, który był wyznacznikiem stanu rycerskiego, powodem do dumy, chlubą.
Podbipięta dopełnia swego rycerskiego ślubu( ścięcia 3-ch głów za jednym zamachem) a następnie ginie podczas próby przedarcia się przez oblegające Zbaraż wojska kozaków. Bohater zostaje okrążony i przyciśnięty do drzewa(którego pierwowzorem jest sosna pod którą umarł Roland) Umiera od zadanych ran przez strzały wroga i właśnie w godzinie śmierci daje dowód swojego przywiązania do religii i stanu rycerskiego. Podobnie jak Roland, Longinus umierając modli się do Matki, nie przestaje nawet gdy strzała trafia w jego głowę, plecy, nogi...
Kolejną cechą wiążącą obydwu rycerzy jest samotność wobec wroga w godzinie śmierci. Oboje również znają już wynik pojedynku, lecz mimo to nie poddają się i walczą do ostatnich sił, w imię własnych idei i w obydwu przypadkach rzeczywistość nabiera cech nadprzyrodzonych. Podbipięta zostaje uniesiony do rzędu bogów podczas swojego uroczystego pogrzebu prowadzonego przez ks. Muchowieckiego. Jest to tak zwana apoteoza bohatera wobec zgromadzonego ludu
opłakującego przyjaciela i mężnego rycerza-szczególny zaszczyt wyróżniający nielicznych.
5 4 5
2009-10-13T16:17:45+02:00
Obraniałam Zbaraża przez to zginał , zabiły go strzały tatrskie
3 2 3