Wyłącz wspólny czynnik przed nawias:
a) 9a+6b
b) 35c-40d
c) 48x-24+54z
d) 25-50a²+75a
e) -a+2b-3c
f) -14p-20r-4s
g) -21m-35n-7
h) 4,5a²-6a+1,5

Zadanie jest z książki dla 1 gimnazjum NIE TYLKO WYNIK, zad. 7/ 128. Proszę o zrobienie chociaż połowy. Pozdrawiam. :-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:09:47+01:00
A)9a+6b=3(3a+2b)
b)35c-40d=5(7c-8d)
c)48x-24+54z=2(24x-12+27z)
d)25-50a^2+75a=25(1-2a^2+3a)
e)-a+2b-3c=-1(a-2b+3c)
f)-14p-20r-4s=-2(7p+10r+2s)
g)-21m-35n-7=-7(3m+5n+1)
h)4,5a^2-6a+1,5= 1,5(3a^2-4a+1)
1 3 1
2010-02-16T18:13:03+01:00
A)9a+6b=3(3a+2b)
b)35c-40d=5(7c-8d)
c) = 6(8x-4+9z )
d)=25(1-2a²+3a )
e)=1(-a+2b-3c)
f)=-2(7p+10r+2s)
g)=-7(3m+5+1)
h)=1,5(3a²-4a+1)
2010-02-16T18:34:40+01:00
A) 3(3a+2b)
b)5(7c-8d)
c)54z+4(12x-6)
d)5(10a²+15a)
g)7(-3m-5n-1)


to tyle z mojej strony wiecej naprawde niewiem jak zrobic
1 3 1