Z dwóch litrów zagęszczonego soku można zrobić 10litrów napoju.
Jeden uczeń dziennie otrzymuje w stołówce średnio szklankę (250ml) takiego napoju.
Ile litrów soku potrzeba, aby przygotować napój dla 352 uczniów na 5 dni?



prosze o odp:

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:07:56+01:00
250 ml = 1/4 l = 0,25 l
352 razy 5 = 1760 porcji napoju trzeba przygotować
1760 razy 0,25 = 440 l napoju trzeba przygotować
440 l/10 l = 44
44 razy 2 = 88 l soku
odp
potrzebz 88 l soku
2 2 2
2010-02-16T18:10:41+01:00
2l soku= 10l napoju
1l soku =5l napoju
1 szklanka = 250 ml=0.25l
0,25• 352 =88 -lośc napoju 1 dnia
88•5=440 - napój w 5 dni
440:5=88 ilośc soku potrzebna do przygotowania napoju
5 3 5
2010-02-16T18:18:43+01:00
Witaj
Tak "po naszemu", to dla 352 uczniów na 5dni po 1 szklance napoju dziennie potrzeba 352*5*1 szklanek napoju = 1760 szklanek o pojemności 0,25l każda,
co oznacza 1760*0,25l = 440l NAPOJU. Ponieważ wiemy jednak, że

2l soku dają 10l NAPOJU
xl soku da 440l NAPOJU
-------------------------------
x = 880l : 10 = 88l zagęszczonego soku.

........................pozdrawiam
3 2 3